2018.07.31

publicerat i Juli 2018;

Hur får man extra semester utan att få sparken ?! - Denna fråga borde man ställa på de diverse frågorna via Facebook. Semestern gick så otroligt snabbt. Det är inte länge sedan jag gick på semester. Hunnit med mycket har jag visserligen gjort, men det är i början samt vid slutet som allt "ansvar" biter en i arslet, med rengöring samt tvättstuga etc. Igår tvättade jag visserligen kläder, men för att få en kontinuitet kring det, så ska jag kika på det imorgon, även att städa.

 Torsdag 02/08, kl. 08:12 (från Borensberg), drager jag åter mot Stockholm, med Bus4You kl. 09:20 - 11:55 (Linköping - Stockholm). Vänder hem igen med FlixBus på söndag 05/08 kl. 16:00 - 18:45 + Linköping - Borensberg kl. 18:50 - 19:29.

Idag tisdag : besöka ICA Supermarket för att hämta ut fler paket (allting verkade ha tagit slut under semestern, beträffande kattsand till tvättmedel samt Ajax), samt att inhandla lite "mutor" åt lillebror, om han vill sitta i 32°C i Borensberg under helgen ?!

Fick det litet jobbigt med dubbeldragning av autogiro, men ska nog fixa ekonomin. CSN har jag ansökt inför kurser 2018 - 2021 (Förskolelärarprogrammet 210 hp i Gävle; distans) samt Filosofi (30 hp i Umeå; distans).

Natten gick åt till att glo på en minnesvärd film; "Power Rangers" - ungdomens glada år, idag : skrattretande, men minnesvärt ! Hur man än försöker att göra det realistiskt, blir det aldrig riktigt realistiskt med 5 st snorungar, som åker runt med dinosaurie-liknande robotar, samt en ond häxa med eget robotmonster, byggd av guld. Men klart minnesvärd underhållning. 1/5 för filmen, 4/för skratt ! Bättre än en Ed Wood-film !

 

 

Petri Torvinen

Kommentera inlägget här :