2019.06.30

publicerat i Juni 2019;

OK ! Så... jag har varit icke-anträffbar pga examinationer i FysikKemiTeknik och slutligen den muntliga redovisningen i 0030 (rapport). På fredag (antagligen !) lämnar vi in den slutliga uppgiften. Min opponeringspartner ska bara skriva in referens på en punkt, och voilá ! Idag blev den klar, kan vi säga !

Förutom denna information svär jag lite åt min katt Saga, som inte verkar ta någon hänsyn till sig själv och sitt beteende utomhus. Därmed har hon utegångsförbud tills hennes högra framtass läker ordentligt ! Lillebror skrev och tyckte att jag borde boka in ett veterinärsbesök på fredag, så före tågets avfärd, mot destination Gävle Stockholm kl. 16:08 ringde jag till Distriktsveterinärerna Borensberg och lämnade ett meddelande i telefonsvararen beträffande tid fredag kl. 15:30, ty jag arbetar kl. 06-14:45 (sista arbetspasset hos Barnomsorgen innan jag lämnar dem för Vården under sommaren).

I övrigt har det inte hänt så mycket. Får "G'n" i uppgifter och inväntar kompletteringsuppgift i Teknik (ty jag endast hade poäng av 16; "G" var 10 poäng). I uppgift Fysik och Frö (Biologi - uppgift 1) gick det betydligt bättre än förväntat !

Avfärd Stockholm Borensberg kl. 20:45 23:22 imorgon torsdag ! I övrigt :

Ingen B-kurs Musikpsykologi inför hösten 2019. Det blev så slitsamt där på slutet. Jag undrar själv hur jag ens hann med allting. Inväntar "Kemirapport", komplettering "Teknik" samt slutlig inlämning av rapport Moment 0030. Imorgon lär det sista bli av, då det enda som kvarstår är en enda referens och att granska igenom texten ordentligt.

Ikväll : hemresa till Borensberg - hemma kl. 23:22. Upp kl. 04:50 för att arbeta kl. 06 - 14:45. Men så är det klämdag imorgon, vilket innebär mindre arbete !

Förhoppningsvis kan jag även besöka Distriktsveterinärerna i Borensberg före tvättstugan kl. 17. Bägge dessa aktiviteter (såret i Sagas högra framben samt tvättstugan blir jag stressad av, ty jag inte har så mycket kläder kvar pga allt hets).

Min dröm ...!

 

Jag har en dålig sjukdom, men från min hjärna är där jag blöder. Galenskap verkar det som, som har fått min själ att pressas ihop. All kärlek från dig - med alla döende träd skriker jag. Änglarna i mina drömmar, har vänt sig till demoner av girighet som är ondskefulla. Idag log kärleken på mig. Det tog bort min smärta, jag säger : tack ! Allt som Du var tvungen att frigöra, måste Du låta vara. Så artig faktiskt, jag har allt jag behöver, som gör mina dagar till en bris, och tar bort min självförstörelse.

Det är bittert, älskling, och det är väldigt sött. Jag är på en berg-och dalbana, men jag är på mina fötter. Tag mig till floden, låt mig stå på din strand. Jag kommer tillbaka, jag kommer tillbaka för mer. Jag kunde inte glömma, men jag kommer inte att sträva efter; enkla nöjen är inte så speciella. Men jag kommer aldrig att ångra det. Vartän jag går vet jag bara inte. Jag måste ta det långsamt. När jag finner mitt lugna, ger jag dig lite av min goda tid. Vartän jag går, vet jag bara inte. Jag kan hamna någonstans i Mexiko. När jag finner mitt lugna, kommer jag att hålla vid dig till slutet av tiden.

Nu hoppas jag verkligen på att en viss dam slutar uppföra sig som att gården är hennes ! 2200 kr veterinärsbesök (självrisk = 1800 kr). Antibiotika samt smärtstillande i veckor + rengöring (220 kr). En underbar helg som jag ville spendera utan krångel ! Vad gör man inte för sina ”barn” ?! Tröstpris = gratis buss pga Vätternrundan !

Lite Rapport Moment 0030-skrivning efter en hektisk ”Saga-morgon”. Hon är Houdini med tratten på (hade avlägsnat det själv !). Desinfektion, medicin och smärtstillande ; låter enklare att läsa om det i flaskan !

4545 ord skrivna. Det går icke att trycka in mer, ty vi endast skulle skriva 4000 ord. Det går som det går med alla referenser och allt stöd som man nu ska finna i all litteratur. Min arbetskollega får i uppgift att slutgranska och därefter lämna in uppgiften.

Känslan för denna lördag ! 

Söndag,... Pingst, vadän det betyder ?! "Saga-omvårdnad" med smärtstillande, piller samt att borsta päls och privata delar med våtservetter. Lättare sagt än gjort ! Tvättstuga kl. 07-12 med nedspydda och håriga mattor och kuddar. Saga motstrider alla mina beslut, som hon alltid har gjort. Pillren håller hon i munnen för att därefter spotta ut dem när hon blir fri från mitt grepp. Men jag märker det,.. och ger mig icke ! Damerna är familjen som jag aldrig fick och aldrig har fått, och lär aldrig få någon mänsklig familj !

Igår lämnade min opponeringspartner och jag in sista Moment 0030-rapporten; 4545 ord, trots att man endast fick ha 4000 otd, men vi tar komplettering om så krävs ! När man ska ha referenser i varenda del av texten, lär det bli en del text också. Nu hoppas jag på att starta mitt arbete inom Vården imorgon, 13/06-2019 (torsdag) står jag schemalagt, vilket är högst förunderligt !

Ev. besök i Motala hos föräldrar. Det är ett tag sedan. Äta lunch först innan jag beslutar mig ! En god fortsatt dag till alla läsare och hoppas att söndagen blir en fin dag.

Måndag : arbete till kl. 16Saga är arg (med all rätt !) på mig. Tvingade i henne medicin och smärtstillande. Såret har blivit mycket bättre ! Ser mycket bättre ut än för en vecka sedan.

Dagen var rätt så förvirrande. Från Barnomsorgen ringde chefen och frågade om jag kunde arbeta på en förskola kl. 09-16, vilket jag visserligen kunde, ty chefen hos Vården hade glömt att skicka iväg tiderna för introduktion och inväntade mig kl. 07:15 idag, måndag. Imorgon kl. 14-21 startar jag introduktionen hos Vården.

Kompletteringsfrågor Teknik (st) efter arbetet, och nu, kl. 19:20 är dessa inskickade. NU är jag klar med första året Förskollärare av 3 1/år. Middag nu, därefter badkar.

 Challenge accepted !

 

 Både bra och mindre bra nyheter, men vi kör på med alla positiva nyheter ! 

Arbete hos Vården

  • Tisdag kl. 14-21:15
  • Onsdag kl. 16:15-21
  • Torsdag kl. 08-15 (inklusive prov från kl. 13)
  • Fredag kl. 07-15

Ergo lär jag även ha tid att besöka föräldrarna i Motala. Problemet är bussarna från Motala Borensberg kl. 22:33 samt nattbuss kl. 01:05 respektive kl. 02:03. Medicinering till Saga får jag förmodligen ge vid ett senare tillfälle, eller så smyger jag mig ut vid 19-tiden och besöker Borensberg för medicinering och snabbt tar mig ut igen till Motala.

Funderingar, funderingar, funderingar ... ! Om Ni undrar hur det är att ge medicin till en katt - här har Ni svaret !

Igår blev jag klar med den allra sista uppgiften - komplettering Teknik. Idag fick jag "G" i Kemirapport. "Det tar sig", sade mordbrännaren !

Fler glada och ack så inte så roliga nyheter : goda för L'Orient som expanderar, men sämre för oss som har vant oss vid L'Orients betydelsefulla läge vid Drottninggatan Linköping.

 

Matlagning på gång, och kl. 13:45 beger jag mig ut på nya arbetsstället. Blir fint detta !

 

Fas 12019.06.13 = sista morgonen med smärtstillande för Sagas del. Höger framtass ser betydligt bättre ut ! Själv har jag fått ordentliga sår av ”fröken Sur”. Ikväll avgör jag om tratten behövs i ytterligare 10 dagar. Om Ni ser såren i bilden... help me out !

On the other hand... Godkänd på Teknik - komplettering. Med adress och telefonnummer i mailet, lägger jag icke ut mitt besked, utan det får bli en notis så här ! Ingen anmärkning på någon av de tre frågorna som jag arbetade med i måndags.

Idag : arbete kl. 16:15-21:00Imorgon : möte kl. 08:00-14:00 (inklusive prov i delegering). Fredag : arbete kl. 07:00-15:00, därefter ett besök i MotalaLördag : tvättstuga. Denna onsdag valde jag att avsluta veckans städning så att jag åter får ledigt under helgerna (förutom de inbokade passen som kommer i framtiden).

Dagens ironi innan jag väljer att sätta ut lite musik. Google Translate, om det nu översätter rätt.

 Dagens fina nyheter !

 

 

 

  

 

 

 

års delegering = KLART ! Avslutade alla prov idag torsdag 13/06-2019. Nu gäller endast arbete och ledighet efteråt. Ingen extra läsning alltså.

Imorgon fredag = arbete kl. 07-15, därefter ett besök i Motala. Först måste jag invänta en stund innan jag kan bege mig till Motala, ty Saga måste få sin medicin före avfärd. Lördag = tvättstuga kl. 17-21

En viktig påminnelse ...!

 Du säger att Du vill ha tystnad, men ingen person är en ö.

Du vet att det tar människor av alla slag att skapa en värld.

Du vill inte ha problem, ändock gör Du det dubbelt, när Du är rädd för att bli skadad.


Du säger att Du vill ha tålamod för att allt förändras. Ingen väntar på gårdagens nyheter.

Din enda chans att vinna vore om världen slutade snurra. Som alla drömmare gör.


Då nämner någon : dela dina avsikter. Men vadän alla andra tycker, vill Du inte veta.

Livets relationer - vad Du än står inför, vill Du göra det ensam.


Om Du skulle kunna rädda ett liv med vadän Du vet.

Om livet Du sparade skulle vara din egna.

Eller att Du stannade för alltid i det tillstånd; lite långsam, lite sen.


Om världen endast gjort ännu ett misstag. eftersom det inte läste ditt sinne.

Om världen endst slog ett annat hjärtslag genom att lämna dig bakom.

Vilket beror på att Du bor inuti ditt huvud - hela tiden.

 

Härmed släpper jag sista bilden från Gävle innan jag tar bort bilder från Ajfånen.

Fler fina nyheter : VG i sista hemskrivningen i Musikpsykologi A2, därmed fick jag mitt efterlängtade VG i hela kursen på 15 hp (Uppsala Universitet). Det var förmodligen det viktigaste å egen del; att veta att jag själv kan och äger förståelse för fenomenet "musik".

 

Ett besök i Motala hos föräldrarna efter matlagning och kvällsmat. Antibiotika åt Saga samt ett bad efter arbetet kl. 07:00-15:15. Nästa arbetspass på onsdag (förhoppningsvis söndag - tisdag. Har anmält mitt intresse vid TimePool).

Faust till alla (gick runt i Forchheim juli 2018 och tyckte att alla sade ”Faust”, när de sade ”Prost” !)

 the Daily News !

Igår besökte jag Clas Ohlson för att inhandla vissa saker. Det är rätt störande när vattnet fylls på i kranen, och oavsett vad man än gör så hjälper icke detta. Nu tog jag i med starkare saker. Snart måste jag väl köpa en massa citron och hälla citronsyra i avloppet (?!). Även ny eltandborste beslöt jag mig för att köpa. Min nuvarande eltandborste inköpt 2012 har blivit rätt så trög och behöver laddas efter varje användning.

Det är jag som lirar Bach”.

Farsan : "jaha !" 

Entusiasmen dog på ett ögonblick !

 

Saga är lycklig över att vara friskförklarad !

Polisen var oerhört aktiva igår natt, men lyckligtvis lyckades jag komma hem utan några problem. Det blev ett besök vid Centrum Motala, på diverse ställen. Bomber Bar är inte direkt något höjdarställe egentligen. Förstår inte riktigt vad jag såg i det stället förut, Det var betydligt trevligare att vara på ett lugnare ställe.

Nu : lunch och därefter tvättstugan kl. 17-21. Bra värme bjuder denna dag på !

 

Dagens kärlek ges till mina vackra damer - min familj !

Dagens skämt !

Idag vet jag icke hur att känna mig. Kollar jag mig själv i spegeln, tycker jag att känslan för söndagen verkar vara "the Dude" i "the Big Lebowski" (1998) - som filmen "Avengers - Endgame" (2019) så snyggt refererade till i fallet med Thor.

... å andra sidan verkar Polkan ringa i huvdet denna söndag !

Alla mobilbilder flyttat till datorn = CHECK ! Ikväll flyttas dessa filer till den externa hårddisken. Från mobil ska jag nu rensa dessa filer som inte behövs längre, då har jag i alla fall en kopia av bilderna sparade. Tack lillebror för dessa två sista bilder som Du skickade från konserten med the Dreadnoughts London 2019.05.25

Dagens topic ! Och även det faktum att den allra sista säsongen av Supernatural är under bearbetning (Säsong 15). Jag hoppas att de slutar i god tid innan allt spårar ur, som Säsong 14 i vissa fall hade en tendens att göra.

Ett av de bästa spelprojekten som jag personligen arrangerat låtar till !

 

... icke att förglömma : söndagens musik !

 

OK ! Misstänker att jag är ledig idag. På schemat står jag bokad

  • onsdag kl. 14:00-21:15
  • torsdag kl. 07:30-16:30
  • fredag kl. 07:15-12:15

Ska byta städ- samt tvättstugedag till fredag kl. 14-21, samt "tillgänglighet" via TimePool ifall lördagen öppnas upp till arbete. Jag vill ju arbeta varenda dag, ty nu börjar det se rätt mörkt ut på alla fronter.

142 lyssningar på "mästararrangemanget", dock inga pengar på det. Och de allra flesta lyssningar från en och samma person.

  

 Dobre och Ďakujem säger jag idag !

 Donald Trump är ett levande exempel på en erektion som varar längre än fyra timmar. Det är ett faktum, inget påstående ! Så drar vi av alla skämten och alla viktiga ämnen som "D" i kurserna Moment 0010 samt Moment 0020 vid Förskollärarutbildningen i Gävle (210 hp), innan vi går vidare till alla viktiga "skämt", dvs. mina livsäventyr och obetalda projekt, som jag ändå vill bidra med, ty dessa tynger ned mitt huvud och vill ut.

  

De första 40 sekunderna är på gång, även om texten bör finslipas (med rim) likaså melodin i sång (speciellt den !). Melodin med gitarr skapade jag igår, ty jag hörde den i mitt huvud. Det var då allting kom igång på riktigt. I London fann jag en passande bild till projektet.

Dock : som professor Juslin nämnde under Musikpsykologi A1: "bara för att man tycker att det passar in, så behöver det inte betyda att det låter bra." En bra tanke och en viktig grundregel !

Här passar jag på att bjuda på lite äldre material.

Arbete idag onsdag kl. 14:00-21:15, torsdag kl. 07:30-16:30 samt fredag kl. 07:15-12:15. Städ samt tvättstuga på det (fredag). Älskar Axess-TV's filosofistund : "det är inte själva målet som är äventyret. Om målet hela tiden avlägsnar sig, är det resan dit som är själva äventyret".

Tillägnad alla lättlurade, som tar anstöt av lite skämtande (ej heller personangrepp !) : före uppfinningen av popcorn, åt folk enbart torkade majskärnor, därefter stack de ned sitt ansikte i eld tills tänderna exploderade. 

Inget skivbolag än som behöver mina tjänster. Idag klarar man sig långt med variationer på Em7///G///Cadd9///D/// ... eller så ändrar man plats mellan tP och sP (Em7///Cadd9///G///D///). En falsettröst som sjunger om dålig kärlek på det.

En sådan här låt skulle jag vilja skriva innan mitt liv är till ända !

 

Dagens sanning ! Jag finns i överflöd.

Ska ta tag i konceptet "ny musik" inom kort. Ska dels lyssna igenom det lillebror gav mig i London, samt namnet på banden jag fick av bartendern / kyparen i London, Och så givetvis all påverkan / inverkan i mitt liv av flera andra !

Arbete, arbete och åter arbete. Idag arbetade jag från kl. 07:30 16:30, imorgon fredag blir det en arbetstid på kl. 07:15 12:15. Hemstäd samt tvättstuga därefter (kl. 17 21). En mer spännande fredag får man förmodligen leta efter !

Nu : matlagning och obligatorisk badkar därefter. Svetten har mestadels runnit denna torsdag, och inte är det bra för konditionen (det som finns kvar av mitt "V" sedan jag slutade städarbetet i mars) att äta en massa godsaker. kg har jag gått upp i vikt sedan i mars. En "öltunna" fick jag höra att jag hade.

 

Fredag, Pitkä Perjantai (Juhannus) - Hyvää Joulua (Juhannusta !). Damerna är ute på balkong, själv tvättar jag kläder efter en minst sagt varm arbetsdag. Stannar hemma ikväll ty intresset att dricka har stagnerat rejält på sistone. Man får komma hit med lite dryck så bjuder jag på musik ! Vi kan även skapa fin musik, instrumentell improvisationsfrijazz till mer melodisk musik, eller så baserar vi musiken på ren rytmik. Laleh Vadstena lördag 20/07-2019. Då är jag ledig hela helgen !

 

Gårdagens mys !


Dagens syssla : rensa ogräs i trädgården : KLART Fint att se sin gamla hemstad Luleå på TV4 (”Grabben i Graven Bredvid”).

Disneyland-After-Dark åter på turné !

  

Dagens morgonmys !

Laleh Vadstena 20/07-2019 CHECK !

Disneyland-After-Dark = Norrköping 30/10-2019 (kan även se dem i...)

the Lemon Bucket Orkestra Himmelstorm Festival, Danmark 26/07-2019. Arbetar dock till sen kväll den fredagen !

Gogol Bordello besöker dock ej Sverige i år. Det närmaste är de Baltiska länderna

... samt Polen Kostrzyn nad Odrą 03/08-2019

Dock avslutar jag arbetet inom Vården 11/08-2019 så det som finns kvar är alla dyra länder = SpanienTysklandPortugal och Frankrike. Språket är inte helt fullt så enkelt i dessa länder som inte verkar satsa på det engelska ”universella” språket. Goran Bregović turnérar även han andra sidan planeten Tellus, så det lär bli att kika in honom via YouTube. Alla skulle bli en erfarenhet rikare av hans musik !

  

Alla dessa fina planer ! Hade man pengar och fint sällskap so why not ?! Ynka 80 kr vann jag på 50 kr satsade pengar på Lotto 1 & 2 + Joker igår kväll. Mycket arbete dock och inväntar mer arbete som Barnskötare under hösten. Chefen ville inte släppa mig under sommartid, så viktig verkar jag vara ! Dagens obligatoriska musikskämt före avslut !

 

 

Idag = ledighet ! Imorgon = arbete kl. 16-21. Det blir förmodligen mestadels TV-vila idag, ty jag arbetade klart allt som skulle utföras under helgen redan igår. Underbar musik ! Mer musik vid senare blogginlägg !

 

 

Insikt år 2018 !


Endast när Du äter en citron, uppskattar Du vad socker är. Livet är en paradox. Men är det verkligen det ? Är motsägelserna i och omkring oss verkligen en form av dissonans, eller endast ett annat ord för "överenskommelse" på ett språk vi ännu inte upptäckt ? Ett språk vi ännu har att lära oss, ett språk vi har blivit berövade. Vi lever i en felaktig värld, och det behöver inte vara så att Du kan vara akademiker och komma till denna insikt genom att läsa böcker. Du kan upptäcka den här nya rebellintelligensen genom att vakna upp i din egen avföring. Hur som helst kan Du inte förlora. Utan smuts kan det inte finnas visdom. Utan mörkret, inget ljus.

Vägen till framgång är asfalterad med förnedring. Ju tidigare Du accepterar det, desto lättare blir resan. Dualitet finns i allt. En fråga som jag borde fråga mig själv : "Är jag medvetet eller omedvetet aktiv eller passiv, i samarbete just nu, med ett visst beteende som är avsedd att utgöra förödelse mot en annan människa ?"

Mänskligheten verkar vara uppdelad i två kategorier : människor som försöker vara bra och människor som försöker vara dåliga, men personligen ser jag inte så mycket skillnad. Om Du tillbringar hela ditt liv som en helgon, kommer Du så småningom att hävda motsatsen och smuts kommer att framstå som en oas i öknen. Men om Du spenderar ditt liv i rännan, kommer Du förr eller senare att söka efter visdom. Som en gris sniffandes efter tryffel.

New Cross Inn i London hör nog till dessa sevärdheter ! Hotellet i Helsinki tror jag att jag och lillebror bodde i. Det märkligaste var dock inte handfatet utan det faktum att det hördes djungeltrummor i toaletten, som därefter byttes ut mot apljud.

... allt samlat på ett och samma ställe via Facebook !

Karaokeversionerna med full text (2004) - "Cruelty of Life" (Petri Torvinen)


Verse 1

Love - someone that you care for, and therefore you can't ignore.

Life - the meaning of existence. Willing to take a chance.


Pre-chorus

Life is cruel - embrace it. Much to do - let's face it.

Live your life - plan for the day. Don't get what others might say.


Chorus

Cruelty of life - life's big questions unsolved. Let's get it right - get it unfold.


Verse 2

Death - many ways of dying. So why not just try to sing ?

Sing - sing a song of friendship. But do not, don't try being hip.


Pre-chorus

Life is cruel - embrace it. Much to do - let's face it.

Live your life - plan for the day. Don't get what others might say.


Chorus

Cruelty of life - life's big questions unsolved. Let's get it right - get it unfold.


Chorus (alternative melody)

Cruelty of life - life's big questions unsolved. Let's get it right - get it unfold.


Chorus

Cruelty of life - life's big questions unsolved. Let's get it right - get it unfold.


Chorus (alternative melody)

Cruelty of life - life's big questions unsolved. Let's get it right - get it unfold.

      

 

Arbetar dock på onsdag 26/06-2019. Hade varit trevligt med att se detta band från New Jersey !

 

Sami Yaffa i högvarv - fler avsnitt finns självklart ute via YouTube. Tre avsnitt har hittills sänts.

 

OK ! Detta med att dela ut låtar till bestämda mål fungerar icke heller. Endast att få bekräftelse på att det låter bra, det är någonting som jag strävar efter. Istället är det endast tyst om kommentarer. Skickade senaste "mästerverket" till Gogol Bordello's percussionist Pdrito Erazo. Inget svar ! Personligen skulle jag gärna kunna påpeka hur usel senaste skivan med bandet var ! Jag kräver inget skivkontrakt, ty det kommer jag aldrig att få, men någon kommentar på att musiken duger.

 

Sami Yaffa blev jag "bekant" med via Facebook. Fast å andra sidan är det så med kändisar. Man gillar deras sida, men någon verklig konversation lär man aldrig få. Laust Sonne (trummis i Disneyland-After-Dark) är av ett annat virke. Honom har jag fått äran att diskutera musik med ! Och somliga i the Dreadnoughts.

Bild tagen från en kompis bröllop 2014 : ”Fri klädsel - då kan vi ju komma som the Village People !

 

 

 Fann ny musik igår när jag kollade efter "mina lyssnare" via SoundCloudHelt underbart ! 

 

Hatar när detta händer ... !

 

Arbete, arbete och åter arbete. Morgnarna börjar helt utmärkt och idag blev jag även tillfrågad till övertid torsdag (ergo : imorgon). Dock inget besked än ! Idag städade jag hela lägenheten. Dock blir det inget finare pga damerna som inte förstår sig på detta med renlighet !

Lite äldre material, som en skivinspelning utan dess like ! Tre tagningar per låt, en ljudtekniker som var så bakfull (anlände direkt från en svensexa ; helt röd i ögonen).

"- Visst, ta tre tagningar per låt. Jag stoppar inspelning om Ni spelar fel."

minuter in i första låten : ljudteknikern sover ! Och så fortsatte det igenom de tre första låtarna tills vi tyckte att han skulle få gå hem och sova. Blåsaren passade på att tillaga plättar under tiden. Timmarna gick,... ingen ljudtekniker. kl. 16 : "förlåt, jag råkade somna !"

OK ! Så spelade vi in resterande tre låtar. Vips, blev det en skiva av hela processen. Dock hade han tagit sig alltför stora friheter med rytmiken i "breaks" ty när man räknar in, så kommer vi in på sista "16-delen" på en låt. I flera andra låtar är det "otajt" på somliga "breaks".

Konserterna i MotalaLinköpingNorrköping och Stockholm med Romanijada Balkan Band är helt andra historier som berättas senare i senare inlägg !

Ibland önskar jag mig en korrekturläsare - det behövs !

 Arbete åter idag, och nu fredagsledighet innan helgens "äventyr" på arbetsstället. Badstranden Varamon imorgon och att försöka hinna hem tidigt för att få sova, ty jag arbetar tidigt på lördag. Efter arbetet bjuds det på tvättstuga kl. 17-21 samt grillning - det första för i år. Jag har ju en passande uteplats för det (nej, inte min balkong, utan uteplatsen vid den stora gräsplanen bredvid min lägenhet !).

Blev även meddelad beträffande fler arbetstider 06-07/07-2019, ergo lördag och söndag. Så det blir att arbeta extra under nästa helg.

Dock är det mer grönska än detta för tillfället !

 Damerna befinner sig ute på gården, och solen skiner. En god fortsatt dag till alla !

 

 

/ Petri Torvinen

Kommentera inlägget här :