2019.12.26

publicerat i December 2019;
Ginza-trumset i Norrköping : när man som basist behöver hoppa på scenen !
  
Vad skumt ! Facebook meddelade att jag inte längre får länka bloggen på min egna sida. Vem som än nu fått för sig att ta illa upp av något inlägg. Dessvärre förvånar det icke mig, ty Nicholas Smyth (sångare/gitarrist/låtskrivare i the Dreadnoughts) fick även han en av PolkaTime's videos "----" blockerade på grund av ett ord som rimmar på "ear".
 
Vid en tid av sexiga outfits, latex- och läderkläder... bilder som visar mer hud än kläderna (bilder på rumpor, trosbilder,... bröstoperation till annat via Instagram och Facebook), så är länken till blogspot ack så farlig ! Och så ser man mer än man nödvändigtvis behöver. Bläddrar förbi, men att anmäla någon verkar vara lite drastiskt. Jag kommer att använda adressen https://petritorvinen.blogg.se/ hädanefter !

 
Dagens sysslor : städning, tvättstuga kl. 12 ->  Året 2019 sista städning = KLART ! Året 2019 sista tvättstuga = CHECK ! 2020 åter igen. Inatt sov jag knappt tre timmar. Så att sova blir det att sova efter tvättstugan. En natt orkar man utan sömn, men det slutar oftast med att man somnar och sover länge efter första natten. Grannen var väldigt pratglad idag. En halvtimma vid soprummet pratade vi. Önskar att så vore varenda dag, ... med alla ! En god fortsatt annandag jul till alla bekanta ! Dagens känsla :

 

Visserligen är det enklare att länka koder från YouTube på adressen blogg.se, men jag måste först tömma kontot på information innan jag byter adress helt.

Får se vad jag gör med Faeebook. Vill man kolla på gamla inlägg så får Du hojta till. Jag begränsade mina inlägg till "vänner". Krånglet är just att dela inlägg via funktionen "bädda in". Dock är damfilmerna från julafton "offentliga".

Somnade gjorde jag i cirkus 2 h efter morgonens förvirrade städning inklusive tvättstuga. Mycket krig på TV, bland annat om kvinnliga vikingar. Imorgon fredag : köra på med rapport. Söndag 19/01-2020 firar jag födelsedag på tåget till Gävle.

Använd andras negativitet för att skapa positiva resultat i ditt liv - det ä verkligen ett utmärkt mål ! Dock måste jag först få starta ett nytt liv 2020 för att tillämpa förändringarna i mitt liv. En god fortsatt kväll till alla mina fortsatta läsare.
 
 
 
  

/ Petri Torvinen

Kommentera inlägget här :