2021.10.17

publicerat i Oktober 2021;
10 asiaa, joita sinun ei pitäisi koskaan pyytää anteeksi :
  1. Että tarvitset aikaa yksin.
  2. Sinun mielipiteesi puhuminen.
  3. Kysyä apua.
  4. Kestää aikaa vastata viestiin.
  5. Menneisyyden virheesi.
  6. Sanoa "ei".
  7. Sotkuinen talo.
  8. Kertoa totuus.
  9. Että menee hyvin elämässä.
  10. Miltä sinusta oikeasti tuntuu.
10 saker som du aldrig ska be om ursäkt för :
  1. Att behöva egentid.
  2. Att säga sin åsikt.
  3. Att be om hjälp.
  4. Tar tid att svara på ett meddelande.
  5. Dina tidigare misstag.
  6. Att säga "nej".
  7. Att ha ett stökigt hus.
  8. Säga sanningen.
  9. Att må bra i livet.
  10. Hur Du verkligen känner.
10 things that you should never apologize for :
  1. Needing alone-time.
  2. Speaking your mind.
  3. Asking for help.
  4. Taking time to respond to a message.
  5. Your past mistakes.
  6. Saying "no".
  7. Having a messy house.
  8. Telling the truth.
  9. Doing well in life.
  10. How you really feel.
10 вещей, за которые никогда не стоит извиняться :
  1. Нужно побыть в одиночестве.
  2. Высказывая свое мнение.
  3. Просить помощи.
  4. Не торопитесь ответить на сообщение.
  5. Ваши прошлые ошибки.
  6. Сказать «нет».
  7. Беспорядок в доме.
  8. Говорить правду.
  9. Жить хорошо.
  10. Как ты на самом деле себя чувствуешь.

  • "Ihmiset ajattelevat että yksin oleminen tekee sinusta yksinäisen, mutta en usko, että se on totta. Väärien ihmisten ympäröimä on maailman yksinäisin asia."

  • "Folk tror att ensamhet gör dig ensam, men jag tror inte att det är sant. Att vara omgiven av fel människor är det mest ensamma i världen."

  • "People think that being alone makes you lonely, but I do not think that is true. Being surrounded by the wrong people is the loneliest thing in the world."

  • «Люди думают, что одиночество делает вас одиноким, но я не думаю, что это правда. Быть в окружении не тех людей - самое одинокое в мире».
Mielenterveyteni : kuin jos en voisi kokea yhtäkään vapaapäivää ikuisesti. Sain suurta tukea keskusteluissa Diakonenin kanssa Borensbergissä. Ja taloudellista tukea. Edelleen vihainen, surullinen ja epätoivoinen ja miettinyt tulevaisuutta. Taistelen… joka päivä 89 tunnin työvuorojen kanssa maanantaista perjantaihin. Koulutus, josta on jäljellä 30 opintopistettä (88 päivää jäljellä Esiokouluopettajan koulutuksen tutkintoon 210 op). Tunne, että sinua jätetään huomiotta heti kun haluat puhua ja ihmiset kysyvät "miksi et puhu jonkun kanssa ?" Juttelin Diakonin kanssa. Kullan arvoinen. Katoan yhä enemmän omaan kuplaani ja tuntemattomuuteeni.
Min psykiska hälsa : som att man inte har fått uppleva en enda ledig dag sedan evigheter. Fick stort stöd i samtal med Diakonen i Borensberg. Och ekonomiskt stöd. Fortfarande arg, ledsen och förtvivlad och undrande över framtiden. Jag kämpar på… varenda eviga dag med 8-9 h arbetspass måndag-fredag, en utbildning varav 30 hp kvarstår (88 dagar kvar till examen i Förskollärarutbildning 210 hp). Känslan av att bli ignorerad så snart man vill prata och folk frågar ”varför pratar Du inte ut med någon ?” Jag pratade ut med en Deacon. Guld värt. Jag försvinner mer och mer in i min egna bubbla och känslan av att inte höra hemma.
My mental health : like not being able to experience a single day off for eternity. I received great support in conversations with the Diakon in Borensberg. And financial support. Still angry, sad and desperate and wondering about the future. I struggle on… every single day with 8-9 h work shifts Monday-Friday, an education of which 30 hp remains (88 days left until I graduate in Preschool Teacher Education 210 hp). the feeling of being ignored as soon as you want to talk and people ask "why don't you talk to someone ?" I spoke with a Deacon. Gold worth. I disappear more and more into my own bubble and the feeling of not belonging.
Мое психическое здоровье : как будто я не могу прожить ни одного выходного дня в вечности. Я получил большую поддержку в беседах с диаконом в Боренсберге. И финансовая поддержка. Все еще злой, грустный, отчаянный и гадающий о будущем. Я борюсь… каждый божий день с 8-9-часовыми рабочими Cменами с понедельника по пятницу, в процессе обучения остается 30 лошадиных сил (до того, как я закончу дошкольное педагогическое образование 210 лошадиных сил, осталось 88 дней). Oщущение того, что вас игнорируют, как только вы хотите поговорить, и люди спрашивают : "Почему бы вам не поговорить с кем-нибудь ?" Я разговаривал с дьяконом. Стоит золото. Я все больше и больше растворяюсь в своем собственном пузыре и чувстве непричастности.
  • "Kun ihminen nauraa liikaa, jopa typerille asioille, se on surullinen syvältä. Kun ihminen nukkuu paljon, hän on yksinäinen." - Psykologian Voima

  • "När en person skrattar för mycket, även om dumma saker, är den personen ledsen djupt inuti. När en person sover mycket är den personen ensam." - Psykologins Kraft

  • "When a person laughs too much, even on stupid things, that person is sad deep inside. When a person sleeps a lot, that person is lonely." - the Power of Psychology

  • «Когда человек слишком много смеется, даже над глупостями, ему глубоко внутри грустно. Когда человек много спит, он одинок». - Сила психологии

  • "Psykologia sanoo, että ennen kuin voit rakentaa suuria asioita, sinun on ensin rakennettava parempi "itseni." - Psykologian Voima





  • "... ja he, jotka nähtiin tanssimassa, ajattelivat hulluiksi niitä, jotka eivät voineet kuulla musiikkia." - Friedrich Nietzsche

  • "... och de som sågs dansa ansågs vara galen av dem som inte kunde höra musiken." - Friedrich Nietzsche

  • "... and those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music." - Friedrich Nietzsche

  • «... и те, кого видели танцующими, считались сумасшедшими теми, кто не мог слышать музыку». - Фридрих Ницше
Tänään sunnuntaina 17.10.2021 kävin vanhempien luona, söin lounasta ja maksoin heidän laskunsa. klo. 14:45 lähdin taas kotiin kirjoittamaan tehtävän kurssissa "Pedagogiikan tutkinto-projekti (PEG700), 15 op", jossa tehtävän päivä on huomenna maanantaina 18.10.2010. Maanantaina 25.10.2021 klo. 15-16:30 ryhmäseminaari järjestetään. Enemmän työpäiviä tulevalla viikolla, pienellä muutoksella torstaina 21.10.2021, kun käyn koulussa 40 minuuttia, koska minulla ei ole varaa ottaa enemmän aikaa kuin on tarpeen. klo. 09-12 pidetään seminaari, jonka jälkeen menen suoraan kotiin. Seminaarin jälkeen aion puhdistaa ja pestä vaatteita. Perjantaina 22.10.2021 aloitan viimeisen (viimeisen) tehtävän kirjoittamisen kurssissa "Esikoulupedagogiikka ja didaktika 5: Esikoulu ja esikoululuokka kansainvälisessä perspektiivissä (DIG508), 15 op". Tehtävän nimi on "Hoito", ja se lähetetään perjantaina 05.11.2021. Kun olen kirjoittanut tämän tehtävän, keskityn keskittymään viimeisen tehtävän suorittamiseen koko Esikouluopettajankoulutuksessa 210 op = "Pedagogiikan tutkinto-projekti (PEG700), 15 op".
Idag söndag 17/10-2021 besökte jag föräldrarna, åt lunch och betalade deras räkningar. Vid kl. 14:45 drog jag åter hem för att skriva klart en inlämningsuppgift i kursen "Examensarbete i Pedagogik (PEG700), 15 hp", med inlämningdag imorgon måndag 18/10-2021. Under måndag 25/10-2021 kl. 15-16:30 äger gruppseminariet rum. Fler arbetsdagar under kommande veckan, med en liten ändring under torsdag 21/10-2021 då jag besöker skolan i 40 minuter, ty jag inte har råd att ta mer ledighet än nödvändigt. kl. 09-12 äger ett seminarium rum, och då åker jag direkt hemåt. Efter det seminariumet ämnar jag städa och tvätta kläder. Under fredag 22/10-2021 startar jag skrivning av sista uppgiften (allra sista) i kursen "Förskolepedagogik- och Didaktik 5: Förskolan och Förskoleklassen i ett Internationellt Perspektiv (DIG508), 15 hp". Uppgiften kallas "Omsorg", med inlämning fredag 05/11-2021. Efter att jag har författat klart denna uppgift, lägger jag all fokus på att få klart den allra sista uppgiften i hela Förskolllärarutbildning 210 hp = "Examensarbete i Pedagogik (PEG700), 15 hp".
Today Sunday 17/10-2021 I visited my parents, ate lunch and paid their bills. At 14:45 I went home again to finish writing an assignment in the course "Degree-assignment in Pedagogy (PEG700), 15 credits", with assignment-day tomorrow Monday 18/10-2021. During Monday 25/10-2021 at 15-16:30 the group seminar takes place. More working days during the coming week, with a small change during Thursday 21/10-2021 when I visit the school for 40 minutes, because I can not afford to take more time off than necessary. at 09-12 a seminar takes place, and then I go straight home. After that seminar, I intend to clean and wash clothes. During Friday 22/10-2021 I will start writing the last assignment (the very last) in the course "Preschool Pedagogy and Didactics 5: Preschool and the Preschool Class in an International Perspective (DIG508), 15 credits". the Assignment is called "Care", with submission during Friday 05/11-2021. After I have finished writing this assignment, I put all my focus on completing the very last assignment in the entire Preschool Teacher Education 210 credits = "Degree-assignment in Pedagogy (PEG700), 15 credits".
Сегодня, в Bоскресенье, 17.10.2021, я навестил родителей, пообедал и оплатил их счета. В 14:45 я снова пошел домой, чтобы закончить писать задание по курсу «Присвоение степени по педагогике (PEG700), 15 кредитов», с назначением завтра в понедельник 18.10.2021. В понедельник 25.10.2021 в 15-16:30 состоится групповой семинар. Больше рабочих дней в течение следующей недели с небольшими изменениями в четверг 21.10.2021, когда я хожу в школу на 40 минут, потому что я не могу позволить себе брать больше свободного времени, чем необходимо. в 09-12 семинар, а потом иду прямиком домой. После этого семинара я собираюсь чистить и стирать одежду. В пятницу 22/10-2021 я начну писать последнее задание (самое последнее) по курсу «Дошкольная педагогика и дидактика 5: дошкольное учреждение и дошкольный класс в международной перспективе (DIG508), 15 кредитов». Задание называется «Забота», с подачей в пятницу 05.11.2021. После того, как я закончил писать это задание, я сосредоточил все свое внимание на выполнении самого последнего задания из всего дошкольного педагогического образования 210 кредитов = «Присвоение степени по педагогике (PEG700), 15 кредитов».

  • "Musiikki painaa itseään aivoihin syvemmälle kuin mikään muu inhimillinen kokemus. Musiikki tuo takaisin elämän tunteen, kun mikään muu ei voi." - Oliver Sacks

  • "Musik präglar sig i hjärnan djupare än någon annan mänsklig upplevelse. Musik ger tillbaka känslan av liv när inget annat kan." -Oliver Sacks

  • "Music imprints itself in the brain deeper than any other human experience. Music brings back the feeling of life when nothing else can." - Oliver Sacks

  • «Музыка отпечатывается в мозгу глубже, чем любой другой человеческий опыт. Музыка возвращает ощущение жизни, когда ничто другое не может». - Оливер Сакс
Henkilökohtaisesti mielestäni kyseinen kappale (videossa) on enimmäkseen paljon vohveleita, jotka on luotu hämmentämään. Henkilökohtaisesti en löydä kappaleesta mitään logiikkaa. Omasta sävellyksestäni "SoulBallad" löydät melodisen linjan, joka on erityisesti sovitettu luomaan tunnelmaa. Ja kyllä, pidän omaa sävellystäni paljon kehittyneempänä kuin tämä analysoitu kappale alla olevassa videossa. Vertaa itseäsi :
Personligen anser jag att låten ifråga (i videon) mestadels är en massa svammel, skapat för att förvirra. Personligen finner jag ingen logik i låten. I min egna komposition "SoulBallad" finner man en melodisk linje, speciellt arrangerat för att skapa en stämning. Och ja, jag finner min egna komposition mycket mer avancerad än denna analyserade låt i videon nedan. Jämför själva :
Personally, I think the song in question (in the video) is mostly a lot of waffle, created to confuse. Personally, I find no logic in the song. In my own composition "SoulBallad" you will find a melodic line, specially arranged to create a mood. And yes, I find my own composition much more advanced than this analyzed song in the video below. Compare yourself :
Лично я считаю, что песня, о которой идет речь (в видео), - это в основном пустая болтовня, созданная для того, чтобы сбить с толку. Лично я не нахожу в песне логики. В моей композиции «Душевная баллада» вы найдете мелодическую линию, специально аранжированную для создания настроения. И да, я считаю, что моя собственная композиция намного более продвинута, чем проанализированная песня в видео ниже. Сравните себя :
  
 
/ Petri Torvinen

Kommentera inlägget här :